لردگان درمسیرپیشرفت
لردگان درمسیرپیشرفت
لردگان درمسیرپیشرفت 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لردگان درمسیرپیشرفت و آدرس lordeganandbaghanar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آبشار آتشگاه، لردگان

نام آبشار:  آبشار آتشگاه، لردگان

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار آتشگاه لردگان در موقعیت جغرافیایی E510027 N311444 در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. آبشار آتشگاه، آبشاری است که در شهرستان لردگان، در فاصلهٔ ۴۰ کیلومتری شهر لردگان و ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و 20 کیلومتری روستای سردشت قرار دارد. این آبشار در دره‌ای به طول سه کیلومتر قرار دارد که مسیر آن از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضای سرسبز از انواع درختان و گیاهان جنگلی فراگرفته‌است و شیب زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد کرده‌است. رود خرسان نیز که از سرچشمه‌های اصلی رودخانه بزرگ کارون و از ارتفاعات برفگیر دنا و زاگرس مرکزی در جنوب استان اصفهان و شمال کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه می‌گیرد، پس از الحاق چندین رود و چشمه دیگر در چهار محال بختیاری وارد استان خوزستان می‌شود. جاده آسفالته، نشیمنگاه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و دسترسی به روستاهای اطراف از امکانات موجود درآبشار آتشگاه لردگان است.

 

شیب زیاد و پستی و بلندی های دره، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد کرده است. دره مشتمل بر 7 آبشار اصلی است که هرکدام زیبتیی های خاص خود را دارد. پیوند عناصر زیبای طبیعی مانند دره، سبز زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را جهت تفرج در این مکان فراهم می آورد. درختان بلوط و چنار مسیر آبشار تا محل اتصال به رودخانه خرسان،چنان این منطقه را مزین کرده‌اند که آتشگاه به یکی از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تبدیل شده است. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که بدانیم این منطقه به خوزستان گرمسیر نزدیک است و به همین دلیل در تمامی طول سال پذیرای طبیعت‌گردان و گردشگران است. رودخانه خرسان یکی از پرآب‌ترین سرشاخه‌های کارون بزرگ پس از حرکت از کوه‌های دنای سمیرم وارد شهرستان لردگان شده و در نهایت به دریاچه سد کارون 3 خوزستان می ریزد.

 

 

 

 
 

 

 
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲ حائري من و همسرم راه آسفالته نديديم تا روستاي آتشگاه تمام خاكي و جاده خراب بود،‌آلاچيق و نشيمنگاهي وجود ندارد فقط در روستاي آتشگاه بچه ها با پرتاب سنگ و درخواست پول گريبان ما را گرفتند، كه كلا از پياده شدن و رفتن به سمت روستا منصرف شديم. تبليغات بيجا آن هم پس از 3 ساعت رانندگي از شهر كرد براي ديدن اين آبشار واقعا باعث خستگي و دلزدگي است . اگر به اين استان سفر مي كنيد از شهر سامان و از شهر كرد تا كوهرنگ و شهر بروجن ديدن فرماييدطبيعت اين مناطق بينظير است برعكس شهر لردگان كه حتي يك هتل يا مهمانسراي خوب در اين شهر وجود ندارد. چشمه برم داخل شهر لردگان نيز جز تالاب پر از گل و لاي چيز ديگري ندارد برعكس چشمه ديمه در كوهرنگ يا چشمع سياسرد در بروجن و يا ده چشمه اين موارد خيلي زيبا و در دسترس بودند و امكانات رفاهي خوبي داشتند.البته در مسير شهركرد تا لردگان اگر به سمت روستاي دورك برويد طبيعت بسيار زيبا همراه با شاليزار برنج وباغهاي انار و رودخانه پرآب را ميبينيد واقعا طبعت بكري است و بوي برنج شما را سر مست مي كند ولي حتما قبلا از رفتن به اين سمت تجهيزات كامل داشته باشيد زيرا هيچ امكاناتي وجود ندارد.
 
 
 
 
 
 


      
 
 
 
تصاویر

آبشار آتشگاه، لردگان

 

آبشار های آتشگاه، لردگان

 

آبشار های آتشگاه، لردگان

 

آبشار های آتشگاه، لردگان

 

آبشار های آتشگاه، لردگان

 

آبشار های آتشگاه، لردگان

 

آبشار های آتشگاه، لردگان

 

آبشار های آتشگاه، لردگان

 

مسیر آبشار های آتشگاه، لردگان

 

مسیر آبشار های آتشگاه، لردگان

 

مسیر آبشار های آتشگاه، لردگان

 

مسیر آبشار های آتشگاه، لردگان

 

مسیر آبشار های آتشگاه، لردگان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:ابشار اتشگاه لردگان, ] [ 11:12 ] [ محمدفتاحی میلاسی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 1876
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

قالب وبلاگ
گالری عکس

چت روم
دریافت همین آهنگ